2012-02-19
 16:46:18

Livet just nu


Att sitta på sitt rum i en stor, mysig kofta och titta ut på hustaken och de små molntussarna på den ljusblå himlen, med datorn framför sig, en sen söndagseftermiddag. Att höra Laleh´s ljuva stämma strömma ut ur högtalarna. Det är så jag vill njuta. Det är så jag vill fördriva tiden när jag har ledigt. Det är i den underbara situation som jag nu befinner mig i. Det är i den situationen som jag har befunnit mig i de senaste timmarna.

Det är vinter, tror jag. Jag tittar ut över snötäckta hustak, men det börjar bli varmt. Plusgrader. Snön börjar smäla på taken, det droppar ner i stuprännan och nerför taken. På marken finns spår av snö. Det är bara en slaskig röra av smält snö och grus nu. Himlen är ljusblå, men några små tussar av moln svävar där uppe. Jo, det är vinter, men våren - men sin grönska och varma dagar - är inte långt borta.

Tiden flyger förbi. Dagarna går fort. Det är börjar bli mörkt ute nu. Jag har suttit här hela dagen, utan att tänka på det. Jag har inte gjort någonting på hela dagen, skönt. Det är så helgerna ska vara egentligen, bara slappa och vila upp sig inför nästa vecka. Imorgon väntar en måndag. Måndag, varför?! Jag gillar inte måndagarna.

Tumblr_lzn53fozu01rosi5no1_500_large
Källa.


Elin Parment

Tack så mycket!!! Det hade jag absolut! kram



PUBLICERAT: 2012-02-19, 20:27:33 | URL: http://doyathang.se
Chayenne även kallad Polemamma. En av Sveriges skönaste unga mamma bloggar!

sv: hihi thanks :) Jajamensan, det är bra :) Hoppas med dig med!!



PUBLICERAT: 2012-02-19, 20:34:47 | URL: http://sense.webblogg.se/
Linnea

Fin blogg (:

Lust att kolla in min ?

((:



PUBLICERAT: 2012-02-20, 15:09:31 | URL: http://starmoves.devote.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: