2012-02-18
 15:38:57

Vårtecken


Får ni också vårkänsla när ni ser snön falla ner från taken? Inte för att någon står där uppe och vill ha bort den, utan för att det börjar bli varmt. Minusgraderna börjar sakta med säkert krypa upp mot nollsträcket och sedan ännu högre upp. Det är en härlig syn tycker jag, att se snön falla från taken. Man får verkligen känslan av att vintern börjar lida mot sitt slut och att våren inte är långt borta. 

Nu kanske det bara är jag som snackar strunt, men jag tycker att det var värt att skriva. Av den anledningen att jag är i denna situation just nu. Jag sitter vid mitt skrivbort i mitt rum som är vänt mot fönstret och ser - och hör - snön falla i stora flak från taken och landa med en ljudlig men ljuv duns på asfalten. 

Vårtecken i allmänhet tycker jag är underbara. Som när man ser marken igen, som under flera månader varit täckt av snö och is. När man ser att gräset blir grönare och när man ser på termometern att sträcket når ända upp till tio grader. När man märker att man kan ha Converse utomhus och slipper ta på sig en tjocktröja under jackan. Det är vårtecken för mig och jag älskar dem.


Såhär fina och vita bilder har jag tyvärr inte lyckats ta den här vintern,
hoppas på bättre foto-tur nästa säsong.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: